Малко хора са наясно какво става с една бракувана кола. Тя преминава през регламентиран процес, състоящ се от различни сложни етапи и висококалибрени машини за трансформиране на колата в отделни компоненти, които подлежат на последваща преработка.
Днес на вашето внимание представяме конкретните етапи на преработка на коли за скрап, стари автомобили и спрени от движение коли. Всичко започва с едно обаждане на телефон 0885 771 777.
Етапи на преработка на автомобилите
Етап 1: Обезвреждане
След като изберете правилната фирма за скрап, вашият автомобил вече е в сигурните ръце на професионалистите. Първото нещо, което ще се случи с колата ви, е процес, наречен „обезвреждане“ или „пречистване“.
Тук се отстраняват всички опасни материали. Операцията се извършва в покрита сграда за обезвреждане и се полагат големи грижи от екип от специалисти, за да се гарантира, че всички опасни метални отпадъци се отстраняват безопасно и се използват повторно, когато е възможно.
Процесът на обезвреждане на компонентите започва с премахване на акумулатора на автомобила. Всички батерии – дори стандартните битови батерии – съдържат токсични материали и трябва да бъдат премахнати.
Следва демонтирането на гумите. Може да е изненада, че гумите са може би най-опасната част от колата. Гумите представляват голяма опасност от пожар и могат да горят дни наред при изключително високи температури.
След свалянето на гумите всички течности се източват от колата. Това включва бензин, масло, фреон, антифриз и дори течност за миене на предното стъкло. Накрая каталитичният конвертор, който е приют за всякакви токсични газове и съединения, също се отстранява. Въздушните възглавници и пиротехническите части също се обезвреждат със специално приспособление.
Въпреки че не са замърсители, повечето компании за скрап ще премахнат и цялото стъкло от прозорците и предните стъкла, както и броните и други големи пластмасови компоненти. Те ще бъдат изпратени за рециклиране или рециклирани от самата фирма, ако разполага с необходимата техника.
Автомобилното стъкло е адаптивно вещество с безброй приложения, така че винаги е по-добре да се рециклира и от гледна точка на околната среда и опазването на ресурсите. А това е наша съкровена мисия, която следваме неотлъчно!
Етап 2: Смачкване
На този етап се смачква металното шаси на автомобила. За тази цел колата се вдига и поставя в автотрошачка. Трошачката компресира колата в няколко посоки, докато се превърне в компактен куб.
Етап 3: Раздробяване
След като бъде смачкан в една огромна промишлена машина, компактният метален куб се прехвърля във втора огромна промишлена машина; този път под формата на шредер. Тук колата се нарязва без усилие на значително по-малки парчета, като при нас това се постига чрез уникалната шредерна инсталация, с която сме оборудвани. Инсталацията е произведена от немската фирма Metso Lindemann и е най-модерната в Източна Европа шредерна инсталация за преработка на ИУМПС.
Етап 4: Транспортна лента
Настърганите парчета излизат по протежение на конвейерна лента, където се движат под вакуум, за да отстранят всякакви леки елементи. Останалият метал продължава да се движи по конвейерната лента и чрез магнит се разделя на черни и цветни метали. Цветните метали са метали, които не съдържат желязо. Тези метали са по-ценни, по-полезни и следователно по-търсени от пунктовете за скрап.
Етап 5:Сепаратор за тежки метали
Последният етап от процеса на бракуване включва изпращане на цветните метали в сепаратор за тежки среди. Продължавайки да преминават по конвейерната лента, металите се въвеждат в разтопена течност. Тази течност кара различните метали да плават на различни нива, като по този начин разделят и завършват процеса от цяла кола до отделни метали.
Финал
На последния етап металите се изпращат в център за рециклиране, където се използват повторно за производство на други продукти, вместо да бъдат изхвърлени на обикновена площадка или зарязани пред блока. Ценните материали като благородните метали от катализатора се рециклират в отделен цикъл. Ето така вие помагате на околната среда, на всички останали хора и на природата да използваме ресурсите ѝ по най-екологично съобразен начин.
Други останали части от автомобила се нарязват и сортират чрез шредерната инсталация за скрап. Този получен краен материал е изключително ценна суровина за металургичните заводи.
Европейско законодателство за отпадъци и рециклиране на автомобили
Знаете ли, че има Директива относно излезлите от употреба превозни средства (Директива ELV), която важи в Европейския съюз от 2000 година? В нея са посочени подробно редът и условията, при които се осъществяват разглобяването и рециклирането на излезли от употреба превозни средства, по-щадящи околната среда методи.
Според информацията в Директивата, всяка година излезлите от употреба превозни средства в европейската общност генерират между 8 и 9 милиона тона отпадъци, които трябва да се управляват правилно. Ето защо е толкова важна ролята на фирми като Екометал Инженеринг ЕООД!
С дейността си вече 20 години ние подпомагаме опазването на околната среда и нейните ресурси, предотвратяваме и ограничаваме отделяните отпадъци и допринасяме за подобряване на екологичните показатели на всички икономически оператори, участващи в жизнения цикъл на превозните средства.
Доверете се на нас за изкупуване на коли за скрап, бракуване на кола, изкупуване на стари коли, дерегистрация на МПС по време на тези процеси и най-изгодни цени в цялата страна за вас, собствениците на автомобили!
Предимства от предаването на вашия автомобил за скрап
Едно от многото предимства на това решение е, че печелите пари. Това е добър източник на допълнителни средства, особено ако планирате да закупите ново превозно средство.
След като бракувате колата си, освобождавате и място в гаража или двора си, или във вечно заетите паркоместа в квартала. Изоставените по свободни паркоместа коли отдавна са проблем, за който могат да ви глобят. Ето още една причина да ни се доверите за бракуване на автомобила ви.
Прочетете още:
Какви са новите правила за премахване на изоставени автомобили