Рециклирането на превозни средства е все по-актуална тема в европейските страни и не само.
Процесът на рециклиране на превозно средство е изключително сложен, тъй като има много етапи на рециклиране и много опасни материали за отстраняване, включително метали.
В края на своя полезен живот превозните средства имат стойност като източник на различни материали, които подлежат на последваща преработка за минимизиране на вредното влияние върху околната среда. Поради това съществува индустрия за разкомплектоване на излезли от употреба моторни превозни средства. Именно в тази индустрия е и основната дейност на Екометал Инженеринг.
Рециклирането на превозни средства винаги се е случвало до известна степен и не е съвсем нов вид дейност. През последните години обаче и производителите се включват все по-активно в процеса.
Поради сложността му и различните етапи, всеки от тях със своите особености, решихме да ви разясним какво се случва с бракуваните коли в базите на Екометал Инженеринг. Тази информация може да ви е от полза, за да вземете решение дали да бракувате колата си при нас, когато настъпи моментът за това.
Какво се случва с бракуваните коли в базите на Екометал Инженеринг
Когато се свържете с нас за предаване на кола за скрап и нейното извозване се случи, автомобилът пристига при нас. Следва разкомплектоване на излязлото от употреба моторна превозно средство, като първо всички такива ИУМПС се третират на специални площадки при съблюдаване на високи екологични норми и стандарти. Първо се източват течностите, за да може да бъде разкомплектовано ИУМПС в безопасна среда – винаги съществува риск от запалване, който трябва да бъде минимизиран.
Второ, при демонтажа частите, които могат да бъдат използвани отново, се отделят, а ценни материали като благородните метали от катализатора се рециклират в отделен цикъл.
Масово присъстващи в автомобилите материали като пластмаси, текстил, метали се използват отново.
Останалите части на автомобила се транспортират за последваща преработка в шредерни инсталации за скрап, където те се нарязват и сортират. Ние сме и единственото дружество в България, което разполага с най-модерна рециклираща техника за третиране на такава широка гама от отпадъци и тяхното повторно оползотворяване. Част от изискванията към събирането, транспортирането и третирането на ИУМПС са описани в Глава пета на НАРЕДБА ЗА ИЗЛЕЗЛИТЕ ОТ УПОТРЕБА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА.
Всичко това се случва в съответствие със строги нормативни изисквания и разпоредби установени от държавни и европейски органи. В националното ни законодателство има Наредба за излезлите от употреба моторни превозни средства (Обн. ДВ. бр.7 от 25 Януари 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.95 от 1 Ноември 2013г., изм. ДВ. бр.60 от 22 Юли 2014г., изм. ДВ. бр.57 от 28 Юли 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.30 от 15 Април 2016г., изм. ДВ. бр.9 от 26 Януари 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.47 от 5 Юни 2018г., изм. и доп. ДВ. бр.60 от 20 Юли 2018г.).
В европейското законодателство присъства Директива 2000/53/EО на Европейския парламент и на Съвета от 18 септември 2000 година относно излезлите от употреба превозни средства.
Ние отлично познаваме и спазваме мерките, заложени както в държавното, така и в европейското законодателство. Поради това, предавайки колата си на нас, вие имате гаранция, че тя наистина ще бъде преработена по най-екологично съобразния и законен начин.
Ако срещнете понятията „депо за скрап“, „площадка за скрап“, „рециклиране на автомобили“, „коли за скрап“, „скрапинг“, значи става въпрос именно за нашия тип дейност. Ползите от бракуването на автомобили са много както за собствениците им, така и за преработващото предприятие, което допринася за опазване на околната среда, и за широката общественост като цяло.
Всяка година милиони превозни средства достигат края на полезния си живот и се бракуват. Въпреки че тези коли дадени за скрап вече не функционират, те все още могат да се използват за осигуряване на ценни ресурси като метал и други рециклируеми материали.
По принцип след като превозните средства се извозят от фирма, те се раздробяват и металното съдържание се отделя за рециклиране. В много случаи останалите отпадъци се сортират допълнително чрез машина, за да се възстановят допълнителни материали като стъкло и пластмаса. Остатъкът от автомобила за скрап, известен като остатък от автомобилен шредер (ASR), обикновено се изпраща на сметище.
Ето как се случва при нас. Ние разполагаме с първата в страната шредерна инсталация за раздробяване на метални отпадъци, производство на италианската фирма Bonfignlioli с капацитет 6 т/час.
В последствие бе заменена от най-модерната в Източна Европа шредерна инсталация за преработка на ИУМПС (излезли от употреба моторни превозни средства) и отпадъци от МПС. Новата инсталация е произведена от немската фирма Metso Lindemann. Капацитетът ѝ е впечатляващите 40 т/час.
Съоръжението използва високо ефективна сепарираща технология. Подаден в инсталацията, автомобилът преминава през 20 нива на преработка. В процеса на шредиране металният скрап се смила до парчета с големина 5 – 10 см и се отделят черните от цветните метали. Полученият материал – шредиран метален скрап, представлява краен продукт – ценна суровина за металургичните заводи.
Целият процес илюстриран визуално може да откриете и тук: Рециклираща техника и инсталации.
Може да прочетете и повече за Разкомплектоване на излезли от употреба МПС в статията или да се свържете с нас, за да ви обясним как преминава целият процес от даване на оферта за автомобил за скрап, извозването му и финализирането на процеса.
Разполагаме с бази в цялата страна и можем да извозим автомобили от почти всяка точка. Затова ако имате стар или непотребен, блъснат или повреден автомобил и сте решили да се разделите с него, предайте го за скрап и се радвайте на добрата цифра след това.