В България има над 4.1 милиона, като почти 3 милиона от тях са на поне 15 години. Това поставя страната ни на челни места в Европа по възраст на автомобилите, което само по себе си означава, че и се увеличават случаите на бракуване, продаване на коли на старо и друг вид търговия.
Подобна статистика показва, че нашите сънародници търсят евтини коли, и много често това означава купуване на кола, която е втора, трета или дори четвърта ръка. Различните видове начини на шофиране, поддръжка и условия на складиране показват своето влияние върху амортизацията на автомобила, накратко – може и да е време да се бракува.
Кое е по-добре – препродаване или рециклиране
Основно съображение за много собственици на стари коли, е това да си спестят разходи и да увеличат печалбата от сделка с остарялото им возило. Разходите много често са свързани с поддръжка, поправки и нови части, които не винаги са лесни за намиране.
Единият от начините да се намалят разходите и да се запази здравината на автомобила, е да се направи пълна подмяна, но това, само по себе си, също е свързано с разходи и не винаги си заслужава. Другите два варианта са това да се продаде колата и да се прехвърли отговорността върху някой друг, или това да се даде на скрап.
Продаване на стара кола
Това понякога е най-добрият вариант, особено ако е известен, сравнително запазен модел. Но в повечето случаи, става дума за кола, която е към края на живота си, и освен ако не продадете на невеж купувач, едва ли някой би се съгласил на подобна сделка.
Търсенето на купувач изисква време, занимавка и нерви, които много от нашите клиенти не притежават, и за това избират вторият вариант, а именно да продадат колата си за скрап.
Рециклиране на МПС
Рециклирането се поема изцяло от нас, единственото нещо, което трябва да направите, е да ни се обадите, да ни дадете адрес и информация за автомобила и да обявите колата за брак пред КАТ. Последното се прави, за да се гарантира, че тя ще бъде отписана от регистъра от вашето име и няма да Ви се начисляват данъци.
Цената на една кола зависи от нейното тегло, екологичен клас и възраст, като не е нужно тя да бъде над 20 годишна, за да се рециклира. Самият процес отнема технологично време, тъй като се налага извличането на вредни течности като горива, масла, хидравлични течности и прочее, както и салони, стъкла и други.
Благодарение на тази поетапна работа, ние сме способни да рециклираме всеки даден автомобил до 95%.
Остави коментар