Целта е намаляване на вредните емисии до 55% през 2030 година
Преговарящите страни на ЕС и Европейския парламент се споразумяха продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене да бъдат прекратени до 2035 г. Това съобщи Чешкото председателство на Съвета.
От месеци беше ясно: вероятно идва краят на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Вече е официално. Възможно е решението да се преразгледа отново през 2026 г.
ЕС отбеляза края на дизеловите двигатели от 2035 г. като историческо решение. Автомобилното лоби пък смята проекта за „не особено грижовен“. Но ЕС изглежда не е съгласен.
В бъдеще в ЕС ще се продават само нови автомобили, които не отделят парникови газове по време на работа. Предвижда се регламентът да влезе в сила през 2035 г.
Забраната цели да намали вредните за климата емисии с 55% до 2030г. в сравнение с нивата от 1990г., да постигне климатична неутралност до 2050г.
Сега колите причиняват 27% от всички емисии
В Европа транспортният сектор е отговорен за 27.1% от общите емисии на CO2 в атмосферата и повече от 60% от тези емисии идват от автомобилите.
Европейската агенция по околна среда уточнява, че средно колите, регистрирани на Стария континент през 2021 г., отделят 114.7 г/км CO2.
Стремим се към 0% през 2035
Европейският съюз въвежда нови цели за емисиите от нови автомобили и ванове.
През юли 2021 г. Европейската комисия предложи следното:
Намаляване на лимита за емисиите от нови автомобили и ванове с още 15% от 2025 г., след което предвижда намаляване с 55% на емисиите от нови автомобили.
Както и с 50% на емисиите от нови ванове към 2030 г. и достигане на нулеви емисии до 2035 г.
Прави се необходимото за разработки и научни изследвания относно въздействието на екологичните горива.
Основен източник на замърсяване сред колите старите дизели
Дизеловите автомобили със стандарти за емисии Eвро 4 или по-стари са отговорни за 56% от общите вредни емисии в София.
Един от основните източници на замърсяването на въздуха е използването на лични автомобили за придвижване, а населението на града става все по-моторизирано през последните няколко години.
Важен фактор е и възрастта на автомобилния парк, който също допринася значително за замърсяването на въздуха в градската среда на столицата.
Такъв пример са най-старите дизелови автомобили, сертифицирани по стандарти за емисии Euro 4 или по-стари (дизелови превозни средства, регистрирани преди 2011 г.).
Те са отговорни за 56% от общите емисии на азотен оксид и 85% от общите емисии на фини прахови частици (в същото време съставляват едва 28% от автомобилния парк).
В тази връзка София въвежда забрана за стари коли от 01.12.2023
Общинските съветници в София приеха доклада за въвеждането на нискоемисионните зони в центъра, в който от 01.12.2023 се въвежда забрана за стари коли.
С него се ограничават най-замърсяващите коли от първи и втори екологичен клас. В първа категория попадат автомобили на дизел на 20 години и на бензин над 30 години.
- За Ваше удобство Екометал изкупува стари коли за скрап не само в София, а вече и в цялата страна!
- Осигуряваме безплатен транспорт от адрес на клиента и мястото, където се намира колата.
- Можете да заплатите на място при транспортиране или по банков път.
- ЕКОМЕТАЛ предлага най-високите цени на автоскрап!
- Работим без почивен ден
- Кол-център оценява колите от 8 до 20 часа на момента чрез: обаждане по телефона или онлайн в месинджър чат.
За всяка взета кола се издава удостоверение за дерегистрация за бързо и лесно бракуване.
Свържете се с нас сега и се освободете от своя стар автомобил! 0885 771 777