Почти 3 милион от колите в България са на възраст над 15 години, правейки българския автопарк един от най-старите в цяла Европа. Това от една страна показва, че българите се стремят към закупуването на евтини автмобили, а от друга страна ни позволява да направим държава един от най-големите износители на рециклирани автомобили на Балканите.
Кога най-често човек бракува МПС-то си
В нашият дългогодишен опит, сме се срещали със всевъзможни хора и сме чували техните истории, и в този тест, решихме да споделим с вас това, което научихме за света на рециклирането. Най-честите причини за това човек да предаде колата си за скрап е финансова, като самият повод е най-често някой от следните.
Автомобила е над 20 години
Когато един автомобил мине определена възраст, особено ако е бил каран и ползван много през своя живот, той започва да показва следи от умора на метала, важни компоненти и цялостна амортизация. Възрастта не е задължително да бъде фактор, тъй като има изключително много запазени модели създадени преди 40-50 години.
Неизбежно е, най-вече при постоянна употреба, един автомобил да се амортизира отвъд точката на връщане. Тогава идване ние и вдъхваме на остарялото нов живот.
Катастрофа
Много често, когато една катастрофа е била силно разрушима за един автомобил, е много по-добре той да бъде бракуван и предаден за скрап, отколкото да се направи опит да се ремонтира. Подобни случаи не са никак малко и най-вече се въртят около изкривяването на основни структурни компоненти и части, шаси, рамки, валове и прочее.
Цената за поправка много често надвишава стойността на автомобила, и за един шофьор е много по-добре да се раздели с него, отколкото да се опитва да го възстанови.
Прекалено скъпа поддръжка или поправка
Състоянието на една кола, в момента на закупуване и начало на експлоатация, започва да се влошава. Дори това да е минимално, нейното качество неимоверно намалява в сравнение с фабричното й състояние.
Когато умножите този фактор по километрите, години и пътната обстановка, става ясно, че един автомобил има краен цикъл на живота, без значение колко добре е бил направен той. При скъпа поддръжка следствие от скъпи части и механична умора на движещи и структурни компоненти, много хора избират да препродават или бракуват своята стара кола.
Спасяване от наказателен паркинг за стари коли
Често сме срещали и случаи, в които собственици на стари автомобили, избират да предадат колата си за скрап, вместо да рискуват откарването й в наказателен паркинг за стари автомобили. Като част от нова инициатива в големите и малки населени места, се наблюдава масово изземване на старите и изоставени автомобили, особено тези векуващи пред блокове.
Собственици на подобни остарели возила, избират да се отърват от това финансово бреме, като така не само си спестяват данъците, но и евентуалната глоба за изкарване на автомобил от наказателен паркинг.
Остави коментар