Нашият опит в рециклирането и преработването на автомобили вече 15 години, ни дава една различна перспектива над колите, които българите карат. Днес с вас ще споделим 10-те най-често срещани типа автомобили, които хората продават за скрап.
1. Коли над 20 или 25 години
На първо място, неслучайно, са автомобилите над 20 и 25 годишна възраст. Макар и да има автомобили от тези години, които са изключително добре запазени, неоспоримо факт, е че масовата част тези, които изкупуваме МПС за скрап, са стари и амортизирани модели на над 20 години.
2. Коли с невъзобратими щети от катастрофа
Следващите най-често срещани коли за скрап са тези претърпели тежка катастрофа. Най-често тези щети са напълно невъзобратими и не могат да се отстранят в рамките на един нормален бюджет.
Дори да е нов модел, ако колата е сплескана и има структурни нарушения по самото шаси, много често собствениците избират да оставят колата за части или скрап. Ремонт на такъв автомобил може да надхвърли първоначалната му стойност.
3. Коли прекалено скъпи за поддръжка
Колите, които са прекалено скъпи за поддръжка и се оставят при нас много често са от преди 30 години. Главната причина за това, е че поддръжката излиза скъпо и зачестява със всяка изминала година – това са проблемни автомобили, които по-често са на ремонт отколкото на пътя.
4. Коли иззети от органите на реда
Макар и рядко, ни се е случвало органите на реда да се свързват с нас за отстраняване на автомобил, който е бил иззет следствие на акция. Подобни автомобили се предават на части фирми за скрап като Ecometal.bg, след като дълги години са били в държавен автопарк като част от разследване.
Тези автомобили или се препродават на обществен търг, или се предават за скрап, за да се освободи място за други.
5. Тежкотоварни автомобили и автобуси
Тежкотоварните автомобили и автобуси също биват рециклирани на територията на нашата операция. Подобни превозни средства съдържат много ресурси, които могат да бъдат обърнати в полезни за индустрията ни суровини.
6. Автомобили с ръжда
Ръждивите автомобили стават по-рядка гледка, тъй като качеството на изработка на модерните коли се покачва. Количеството на ферородни материали по каросериите на колите е по-малко, но по-старите коли все още страдат от ръжда – когато тя е прекалено много и не може да бъде спряна, колата се праща при нас.
7. WAG Група автомобили
Автомобилите от WAG групата са най-популярните и често срещаните в България. От това става ясно, че българина има афинитет към бюджетните немски коли. Големият брой автомобили от различни немски производители означава, че рано или късно при нас пристига автомобил от тази категория, без значение дали е Skoda, Volkswagen или Seat.
8. Японски автомобили
Въпреки тяхната репутация на вечни коли, японските автомобили също намират място при нас, макар и по-рядко. Най-често срещаните японски коли при нас са на преклонна възраст и представляват опасност за движението по пътищата.
Ние приемаме всички марки като Toyota, Nissan, Subaru и Honda, като Тойотите са по-рядко срещани от останалите.
9. Изоставени коли
Изоставените коли са голям проблем не само за наличието на паркоместа, но и за околната среда. Ние редовно участваме в кампании на Столична община за извозване и почистване на улиците от изоставени автомобили без номера.
10. Ретро коли като Лада и Москвич
Тези класически автомобили са обичани от мнозина, но истината, е че те имат много проблеми, които са трудни за отстраняване. Освен ако не карате най-новия модел Лада, има голяма вероятност вие или някой, който познавате, да е оставил подобен автомобил при нас.
Остави коментар